۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۵, جمعه

تحريم كن عزيزم ولى به شعورم توهين نكن!

.



آدم به كى بگه؟ مثل يه بغض ميمونه كه نه ميتونى بازش كنى , نه خوب ميشه, بايد حملش كنى تا زمان, زايمانش كنه!
لحن نوشته ام اگه تنده, پيشاپيش عذر ميخوام!

باچه زبانى بايد فرياد زد: آقايان عقل كل! ما (از جانب خودم ميگم) ميدونيم كه هيچكدوم از اينا باعث تغيير كلى نميشند! اين نوچه ها شون كه سهله اون بزرگترشون كه خايه نكرد بياد يا نذاشتن! هم هيچ گهى نبود كه بتونه چيزى رو اساسا تغيير بده!
كه اگه بود و ميتونست, انتخاب بين بد و بدتر نبود ! بين بد و خوب بود!
فكر ميكنيد ما اينقدر احمقيم؟! فكر ميكنيد ما فكر ميكنيم اينها اگه انتخاب بشند, از فردا ايران ميشه گلستان؟!
مطلق انديشى تا چه حد آخه؟ چرا خودتون و ايده تون رو بى نقص و كاربردى ميدونيد و كسانى كه مثل شما فكر نميكنند رو ساده لوح تصور ميكنيد؟
كسى كه بر اين باوره كه اين انتخابات تخمى, شركت و عدم شركت درش, نقشى در پايدارى يا سست كردن سيستم نداره چرا نبايد بتونه بين شما عقل كل ها كه همه تون آخر مطالعه هستيد و مادرزاد تئوريسين, نظرش رو بدون ترس از مارك حامى رژيم بودن و احمق بودن ابراز كنه؟!
چرا بايد پيدا كردن مفر كوچكى در خفقان, اعتماد چشم بسته به يه آخوند يا يه حزب اللهى ريش و پشمى تلقى بشه؟ فكر ميكنيد ما عاشق پشمكى اتو كشيده يا روضه خون لباس آهار زده هستيم؟ يعنى اينقدر ما رو احمق فرض ميكنيد؟
ممكنه يكى استدلال كنه كه وجود هاله توهم فرقى با كسى ديگه نداره! بسيار خوب اينجا ميشه بحث كرد! كسى ممكنه استدلال كنه كه اين رفورميستهاى دوزارى ضررشون بيشتر از حلقه گمشده داروينه، (يا اين مفر، سرابى بى ارزشه!), خب اين حرفيه كه ميشه دربارش گفتگو كرد! يا قانع كننده است يا نيست! هركى تصميم خودش رو ميگيره، شايد هم يه تصميم! ولى تورو خدا بس كنيد از اينه غير خودى تون رو(در اين مورد غير خودى), ابله جلوه بدين!

۱۲ نظر:

  1. رفیق کاش از لفظ "تحریم" استفاده نمی کردی! این واژه را ا . ن. اول بکار برد و این موج را راه انداخت.
    نمی دونم شاید هم به عمد اینکار را کردی,در هر حال گفتم ناخواسته سوار موج اون مردک مزدور به ظاهر طنز نویس , نشوی

    پاسخحذف
  2. CD جان, ا حق با توست، به جاى تحريم ميشه شركت هم گذاشت! مشكل من با نوع رويكردى است كه برخى دوستان با انتخاب ( به مفهوم كلى انتخاب) ديگران دارند.يك نوع موج پوپوليستى راه افتاده كه خيلى آزاردهنده است، من اين رو حس ميكنم، نوك فلش من به سوى كسانيه كه در جهت اين موج ميدمند!در بحث با برخى دوستانى كه مخالف شركتند و من براى انتخابشون كاملا ارزش قايلم ( صرفنظر از تاثير يا بيتاثير بودنش)، عدم احترام به يك عقيده شخصى و ديدگاه خودى و غير خودى داشتن بدتر از همه ابله و نادان دانستن فرد مقابل, بدفرم توى ذوق ميزد!

    پاسخحذف
  3. اگر انتخاب شما فقط این احمدی نژاد و شریعتمداری بود باز هم در انتخابات شرکت میکردید؟برای من هر ۴ کاندید در همین سطح هستند.بنظر من اگر این دوستان واقعا به مملکت علاقه داشتند نه به رژیم هیچکدام نباید کاندید میشدند.

    پاسخحذف
  4. یاز هم یک آدم بی درد احساساتی دیگه که برخلاف ماها سالهایت دیگه تو ایران زندگی نمی کنه ولی دوست داره برای همه ایرانیها نسخه روش زندگی کردن صادر کنه.
    ولی دوست عزیز من رأی می دهم به هرکسی که دوست دارم چون هنوز زنده ام و امیدوار.

    پاسخحذف
  5. ناشناس عزیز، اگه تفاوت بین کاندیدا ها در حد همین تفاوت احمدینژاد و شریعتمداری باشه اونوقت بدون که خیلی از همینایی که امروز رای میدن اون روز رای نخواهند داد. اما تفاوت کاندیداهای این دوره در این حد که شما فرمودی نیست. یه ذره واقع بین باش. هرچند بین شریعتمداری و احمدی نژاد من باز احمدینژاد رو گزینه بهتری میدونم. پس حق انتخاب در حدود ظرفیت ج.ا.ا وجود داره. هیچ تغییری خود به خود به وجود نمیاد عزیزم. اگه شرکت نکنی فکر میکنی چه اتفاقی باید بیفته تا شرایط رو به بدتر شدن نذاره؟

    پاسخحذف
  6. نظر من مشابه نظر ناشناس سومى است!! بابا جان حد اقل يه اسمى ميذاشتيد از خودتون :))

    پاسخحذف
  7. به ناشناس دیگه! (به اسم مهدی!!!!)۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۰:۰۹

    من مدتها در انتخابات شرکت نکردم... همیشه می گفتم *** لق مملکت... خلایق هر چه لایق و از ایران زدم بیرون... خدا رو شکر معنی زندگی رو اینجا فهمیدم و قصد برگشت هم ندارم... ولی اینجا یه چیز دیگه هم فهمیدم. با همه وجود درک کردم که وقتی می گم ایرانی هستم دوست دارم اینو با غرور بگم.
    همه دوستای عزیز... متاسفانه به دلیل سابقه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی نمی شه ایران عزیز رو به شبه یا با یکی دو تا انتخابات درست کرد... صبر و همت می خواد... تا مردم بیدار شن. اطلاعات عمومی و سطح فرهنگیشون بالا بره. از تعصبات و بخصوص پیروی کورکورانه دست بردارن... و .. و ..
    در این حالته که مباحث فنی مثل سکولاریسم و لیبرالیسم معنی پیدا می کنه. اینو به همهٔ دوستانی میگم که از این وضعیت خسته هستن... که میدونن مفهوم آزادی چیه... که اونو میخوان..
    دوستان! تو مملکتی که هنوز تو شهرهای بزرگش مردم دنبال دعا نویس و نمینده امام زمان میدون اومدن فردی مثل احمدی نژاد با انصراف فهمیده تر‌ها از شرکت در رای گیری، دور از ذهن نیست. من خودم منتقد خاتمی بودم و هستم.. ولی‌ انصاف دشته باشیم. در صورت تداوم، خاتمی بهتر بود یا به قول اون دوستمون این حلق مفقودهٔ نظریهٔ تکامل داروین؟ وضعیت الان ایران شاید در واقع انتخاب بین بد و بدتر و وحشتناک باشه. دوستان، الان دیگه نمی‌شه تو اون مملکت انقلاب کرد. اینا دیگه اونقدر مار خوردن که افعی شدن. خیلی‌ خونو کشته باید داد... من که برنمیگردم ایران تا کشته بشم! کدوم یکی‌ از دوستانی که حاضر نیستن برای یه تغییر حتا خیلی‌ کوچیک، رای بدن، حاضرن براش بمیرن؟
    پاس بییین واقع بین باشیم... شرکت نکردن ما در انتخابات امسال، مساوی است با ری دادن به احمدی نژاد. من که بین بد و بدتر بد رو انتخاب می‌کنم... به مرور مومکن از بد به کمتر بد و شاید حتا خوب برسیم! خاتمی که پیش اینا خوب بود...! بوا فشار جامعه و با بازتر شدن فضا، روزی یکی‌ بهتر از خاتمی هم بیاد. تو مملکتی که مردمش قرنهاست پای روضه آخوند میشینن، و الان همهٔ قدرت دست اوناست، انصاف هم خوب چیزیه! کی‌ میتونه یه شب یا ۴ ساله اونارو برگردون به صحرا‌های عربستان؟
    این کمترین کاریه که من می‌تونم واسهٔ ایران انجام بدم... به امید روزی که نه فقط از کورش و داریوش کبیر... که از ایران امروزی با افتخار یاد کنیم.... ایران ارزششو داره...

    پاسخحذف
  8. مهدى جان من با تو بيشتر موافقم، از ديد من كسى كه اعتقاد داره هيچ گونه فرقى بين كانديدا ها نيست اين حق رو داره كه راى نده، و كاملا قابل دركه، من به شخصه اميدى به اينكه موسوى يا كروبى حتى به اندازه دوره خاتمى تاثيرى بذارند ندارم، فقط ميدونم كه شرين كاريهاى فى البداحه احمدينژاد كه يك ملت تاوونش رو بايد بده، از اينها كمتر خواهيم ديد! وگرنه خوب ميدونم كه در اين فرمت تغييرى اساسى قابل انتظار نيست!

    پاسخحذف
  9. مشکل اینه که دوستان تصویر واضحی از اون چیزی که میخوان ندارند. من یک پله از شما جلوتر، عرضم اینه که فکر میکنند کدوم نیروی اپوزیسیونی میتونه و لیاقتش رو داره که ایران رو اداره کنه؟ بحث که فقط خراب کردن و تحریم نیست. اگر آقایان (تحریمیها و کل اپوزیسیون) یک راهکار منسجم و منظم برای اداره مملکت داشتند مردم متوجه میشدند و بهشون فکر میکردند. به نظر من ما که رای میدیم نه تنها احمق نیستیم بلکه بسیار باهوشتر از تحریمیها هستیم که فقط نوک دماغشون رو میبینند و به فردای پیروزیشون فکر نمیکنن. یه چیز دیگه: ما طرفدار اصلاح سیستم؛ هرچند با سرعت لاک پشتیم. رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود

    پاسخحذف
  10. سلام به همه ی شما که دلتون واسه ایران میتپه !
    شما که میتونین تو نت چیزی مطرح کنین،حالا هر جا که شد،
    خواهش میکنم اینم مطرح کنین که حتی اگه قبول کنیم توی دوره خاتمی مردم راحتتر زندگی میکردن،با توجه به اینکه مجلس دست اصلاح طلب ها بود، باز هم خاتمی نتونست 4 تا وزیر بدرد بخور رو نیگر داره یا بیاره، چه برسه به این دوره و این مجلس ! که رییسش همون مارمولکیه که واسه یه عده که رفتن برلین،اون نمایشو ترتیب داد تو سیماش ! ممنونم از مطرح کردنتون،
    شاذ باشیم.

    پاسخحذف
  11. سلام دوست ناشناس!
    حرفات تا حدی قبول! اون بالا هم گفتم که به خاتمی هم انتقاد هست. وکلا چه کسی‌ باری از خطا و اشتباهه؟! (زبونم لال غیراز مقام ولایت!!! اونجوری که میگن!)
    دوست عزیز… انصافا به وزرای زمان خاتمی نگاه کن لطفا! در صدرشون نوری و مهاجرانی در وزارت کشور و فرهنگ. در زمان اونا کتابها و فیلمهایی مجوز گرفتند که در جمهوری به اصطلاح اسلامی بی‌ سابقه بود و هنوز هم حداقل صحبت‌هاشون در جلسات دفاع و استیضاح در مجلس باقیست. سیستم جمهوری اسلامی اینها رو هم بر نتافت!
    اگه قبول کنیم الان انتخاب حداقل بین بد و بدتر باشه، شما نیم موسوی و خاتمی رو ترجیح میدی یا محمود منورالدوله و الهام غلومی؟ وزرایی مثل مهاجرانی بیان و حتی برن بهتره یا جناب دکتر کردان و سردار میلیاردر حاجی صادق محصولی؟ عزیز من… الان اوضاع ایران اینه… اونجا ایرانه نه سویس! حالا اگه شما دوست دارید رودخونهٔ احمدی نژاد به حرکت پرفتوحش ادامه بده… خوب نرو رای بده! حداقل از این آزادی که در نظام جمهوری اسلامی هست لذت ببر! چون اینبار، رای ندادن آدمهای فهمیده، با هر دلیل منطقی‌ که دارند، مساویست با پیروزی محمود و فاطی پهلوون!
    شاد باشید...

    پاسخحذف
  12. تو وقتی که یک نفر از طرفدارای شرکت در انتخابات یک عکس فرستاده بود که رای ندادن = یک رای به احمدی نژاد کجا بودی پس؟

    http://balatarin.com/permlink/2009/5/11/1586567

    چرا پس لا اقل یک کامنت نزاشتی که این طرز فکر غلطه و توهین به شعور کساییه که نمیخوان رای بدن؟

    پاسخحذف