۱۳۸۸ تیر ۲۲, دوشنبه

نوبت بازى ; بفرماييد! نوبت شماست!

.
شكاف عميق ايجاد شده در حاكميت بسيار عظيم است. پس لرزه هاى آن از ديد من فراتر از ميزان تصور حكومت بوده است. ترك و دامنه اين شكاف به سرعت در حال افزايش است به گونه اى كه جناح به اصطلاح اصول گرا ،عملا چند پاره شده است. هرچند كه تا كنون سعى كرده اند با اولويت قرار دادن مشتركاتشان از هم نپاشند، ولى بپرسيد مثلا لاريجانى كجاى اين قضيه ايستاده است؟ باز تاب شكاف مهلك اصول گرا ها را به هنگام معرفى كابينه به مجلس خودى!! بيشتر خواهيم ديد.
در آن سوى ميدان مردم چه در آينده از موسوى عبور كنند چه همگام با او پيش بروند حركت خود را در حد مقدور و شايد بشود گفت بيش از ميزان قابل پيش بينى انجام داده اند و توپ را اينك به زمين حكومت انداخته اند. از همين اكنون حكومت با بزرگترين چالش عمر خود روبروست. نگاهى به زندانها كه اينكه لبريز از مدير كل و استاندار تا معاون وزير و معاون رئيس جمهورى همين حكومت است، به نوعى درسر زيادى براى حكومت را خبر ميدهد.
حركت تاريخى مردم خارج از كشور در آگاهى دادن به افكار عمومى مردم جهان غرب ( مردمى كه تا قبل از اين از طريق مدياى خود ايران را مساوى احمدى نژاد ميديد! و با تحريم انتخابات هيچ وقت آگاهى نمى يافت) بسيار مهم است. در اين شرايط مراوده غرب با اين حكومت, حد اقل مراوده واضح و آشكار، با مخالفت افكار عمومى غرب روبرو خواهد شد . اين امر عرصه را همچنان بر حكومت تنگتر خواهد كرد.
حالا نوبت بازى حكومت است و تازه اول گرفتارى آنها. در هر قدم مواجه شدن با چالشى شديد چيزى نيست كه حكومتى آرزويش را داشته باشد.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر